Dramalessen

Zelfexpressie is ontzettend belangrijk voor kinderen. Het is de manier voor ze om meer over zichzelf en de mensen om hen heen te leren. Wanneer er genoeg ruimte voor zelfexpressie leren kinderen automatisch beter communiceren en meer over wie ze zijn en wat ze willen.

Op de Wilgenhoek geven we onze leerlingen de ruimte voor zelfexpressie tijdens de dramalessen. Hierin leren ze zichzelf beter uit te drukken en hoe ze goed samenwerken met anderen.

Drama afsluiten met een toneelstuk

Wij vinden samenwerken niet alleen belangrijk bij klasgenoten maar ook tussen de verschillende klassen en leeftijden. Daarom hebben we voor de dramalessen elk jaar een speciale afsluiter: een zelfgemaakt toneelstuk. Groepen 3 t/m 8 helpen dit stuk allemaal te creëren en groep 7 en 8 voeren het op in een theater voor de ouders. Het is elk jaar weer een groot project waarbij ieder kind zijn of haar eigen inbreng in kan geven.