Onderwijs

Het team van de Wilgenhoek is enthousiast, gedreven en zet zich iedere dag in om goed en betekenisvol onderwijs te geven. Meer weten? Lees snel verder hieronder of neem eens een kijkje in onze schoolgids.

Het team van OBS de Wilgenhoek

Ons team bestaat uit 14 leerkrachten, 3 onderwijsassistenten, 1 managementondersteuner, 1 conciërge, 1 vakleerkracht bewegingsonderwijs, 1 intern begeleider, 1 kindercoach en 1 directeur.

Al ons teamleden dragen bij aan de warme, betrokken en zeer sociale sfeer op de Wilgenhoek!

Wij staan voor
  • Verantwoordelijkheid
  • Veiligheid
  • Vertrouwen
  • Verscheidenheid

• Wij leren de kinderen bewuste keuzes maken en verantwoordelijkheid nemen voor gevolgen.

• Wij zorgen met elkaar voor een goede en prettige sfeer binnen de school.

• Ieder kind wil het beste uit zichzelf halen, dat is ons uitgangspunt en daar helpen we bij.

• Wij respecteren iedereen en geloven dat we van elkaars verschillen juist kunnen leren.

• Meer dan alleen rekenen en taal

Op de Wilgenhoek zijn we overtuigd dat er in het onderwijs veel meer dan alleen rekenen en taal belangrijk is. Dit zie je gelijk terug in ons onderwijsaanbod! Wij besteden ontzettend veel aandacht aan talent- en cultuurgericht onderwijs.

• Cultuureducatie en talent gericht onderwijs

Binnen ons team hebben we een kindercoach, meerdere talent-fluisteraars en vakdocenten voor muziek en drama. Voor wereldoriëntatie gebruiken we de methode ‘4xWijzer’. Binnen de lessen van dit thema leren kinderen centraal en wordt de lesstof aangepast op het individu.