Onze school

De Wilgenhoek is dé school waar kinderen hun talenten en kwaliteiten kunnen ontwikkelen. Wij helpen hiermee door onze visie op onderwijs terug te brengen tot 4 kernwaarden: Verantwoordelijkheid, Veiligheid, Vertrouwen en Verscheidenheid.

De Wilgenhoek is een school waar je elkaar kent

“Bij ons op school zijn allemaal lieve juffen en meesters”

— Uitspraak van een kind

Het onderwijs op onze school

Met onze 4 kernwaarden richten wij ons onderwijs in op een veelzijdige en persoonlijke manier. Kleinschaligheid en aandacht staan hierbij hoog in het vaandel bij ons.

Daarnaast onderscheiden we ons met Onderwijs Op Maat en een nadruk op Cultuur- en Maatschappij-educatie. Nieuwsgierig wat dit precies inhoudt? Lees er alles over in de schoolgids!

Meer over onze school

De Wilgenhoek huist zich in een prachtig gebouw in het noorden van Haarlem met karakteristieke details. Meer weten over de geschiedenis van ons schoolgebouw? Lees er alles over op de historie pagina.

Op de Wilgenhoek worden alle leerlingen elke ochtend persoonlijk verwelkomd door een van onze medewerkers. In de klaslokalen wachten de leerkrachten alle leerlingen af om de dag met iedereen tegelijk op een enthousiaste manier te beginnen.

De Wilgenhoek is een school waar je elkaar kent en waar je als kind én ouder gezien wordt.

Ouderbetrokkenheid op onze school

Bij de Wilgenhoek zijn we ontzettend blij met de grote ouderbetrokkenheid op onze school. Wij zijn van mening dat een goede samenwerking tussen ouders, leerlingen en ons team heel belangrijk is voor een succesvolle schoolervaring voor de kinderen.

Onze leerlingen leren we spelenderwijs om te gaan met verantwoordelijkheid. Wij geloven dat ieder kind altijd het beste uit zichzelf wil halen en helpen ze daar graag mee. Bij ons op school ervaren ze dat creëren, ontdekken en leren leuk is. Daarbij is er altijd tijd en aandacht voor het vieren van de behaalde vooruitgang en successen.

Meer weten?     Plan een kennismaking